lördag

Det är nästan pinsamt vilken housewife jag varit idag. Nu när jag tänker tillbaka på det kan jag inte låta bli att skratta. Jag kunde bara suttit i soffan och sappat mellan kanalerna på TV - precis som jag brukar. Men istället har jag städat, diskat, tvättat (..... åtminstonde försökt), lagat mat, bakat äppelpaj och en hel del annat. Frågan är varför?
Nu har jag i alla fall fått känna på att vara själv hemma i ett dygn. Alltså helt själv hemma. Glömde nästan mata katten imorse och fick städa upp resterna efter fågeln som hon drog in i går kväll. Nu börjar jag istället tänka på hur jäkla ensamt allt kommer kännas när jag bor helt själv. Jag menar allt som behövs göras i hemmet har jag gjort på en dag? Plus att jag har haft tid över. Så nu börjar mina tankar rulla. Vad i hela friden ska jag göra på resten av de 6 veckodagarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0