.

Jag fick mig precis en tankeställare. Idag åkte min syster till Göteborg för att leva livet en vecka. Jag fick precis det här smset från henne: "Impulsutång ikväll! Fyfan vad fint ändå." Jag läser resebloggar och följer tjejer som lyckats uppfylla sina drömmar och nu lever mitt drömliv. Jag tänker tillbaka på min dag och dagarna före det. Jag har suttit på röven och inte gjort något vettigt över huvud taget. Jag har tagit mig vatten över huvudet och lyckats fånga mig själv i min egen fälla. Det finns så mycket jag vill göra här i livet. Men det finns också så mycket som stoppar mig från att göra det.

Idag om någon gång driver dessa tankarna mig till vansinne. Idag har facebook varit min bästa vän, och chokladasken efter det. Jag har stått i duschen i nästan två timmar, fixat till mig förgäves och blivit förbannad så det nästan kokat i öronen på mig. Tiden har aldrig lyckats gå så sakta som den gjort idag. Allt jag vill är att den ska slå slint så det kan bli fredag. För då är nog den enda gången på länge som det faktiskt händer något i mitt lilla låtsasliv. Mitt låtsasliv som jag låtsas trivas i och som jag låtsas vara lycklig med. Jag behöver en stor förändring just nu så jag kan skita i alla de där sakerna som stoppar mig från att göra precis det jag vill. Jag behöver en annan stad, med ett annat folk, i en annan tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0