bröllopet med stort B

Ikväll satt mamma och kollade på den där galan som satts upp för att fira victoria och daniel. Jag satte mig ner bredvid henne för att kolla vad det var för skit. Sen kom jag på att detta var ju helt okej. Sen kom jag fram till att jag kommer nog sätta på tv:n just när de ska gifta sig, bara för att liksom. Se vad hon har för klänning och så ni vet. Måste ju kolla läget. Det är väldigt många som går runt och dissar kungahuset totalt just nu och klagar över monarkin och vill istället ha republik. Varför kommer det upp nu liksom? Jo för nu är kungafamiljen mycket på tapeten, folk är avundsjuka för att de inte får lika fint och uppmärksammat bröllop som victoria får. Säkert är det så, även om man inte tänker på det. Och mest av allt, folk måste ju ha något att klaga på. Sen att det kostar en massa, ja? Ni betalar ändå skatt och om det finns ett överflöde över till en historisk händelse. Vad gör det? Var glada för att ni får uppleva det istället. Kungafamiljen har liksom alltid varit en symbol för svenska folket, en trygghet och fungerat som ett ansikte utåt i världen. Jag tycker absolut de ska få vara kvar. Det är liksom som en tradition och de har alltid funnits där. Så varför skulle de försvinna nu?

Jag gillar faktiskt kungafamiljen. Jag kollade på en dokumentär om dom förra veckan och de är faktiskt jäkligt roliga emellan åt. Snygg prins har dom med. Det enda jag faktiskt stör mig på är drottning Silvia. Eller nej, inte på henne personligen. Utan på hennes plastikoperationER. Hon var så fruktansvärt vacker förut så varför fick hon för sig att börja förändra det? När hon kom upp i tv:n ikväll tänkte jag direkt: herregud vad hon ser plastikopererad ut! Så jag frågade mamma, och mycket väl hade hon gjort det. Ett flertal gånger dessutom. Varför liksom? De som ska vara så fina och så ordentliga. Inte kan de då gå och operera sig? Eller ja, de är människor och de har egna val. Men det platsar inte riktigt in. Enligt mig.

Hur som helst tänker jag i alla fall slå på tv:n imorgon och kolla på bröllopet. Jag tror det kommer bli fint. Idag på den galan var det en massa barn som sjöng. Och en av barnen gick fram till victoria och sjöng en vers själv och sen tog de varandras hand och gick upp på scenen tillsammans. Fy, säger jag! Där var tårarna nära att börja rulla nerför min kind. Haha tänker ni. Och haha säger jag. Men det var faktiskt fint. Och kanske rullar tårarna imorgon. För det är ju trots allt vår prinsessa, kronprinsessan victoria som ska gifta sig. Även om inte du tycks bry dig, tror jag ändå du gör det innerst inne. Nej men jag stöttar kungafamiljen till max och tycker absolut de ska få vara kvar! Go go bernadotte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0