snabbcheck

Nu när jag jobbar går jag upp onormalt tidigt på mornarna. Verkligen. Och det är inte lätt kan jag säga. Det komiska är att uppe såhär tidigt på morgonen finns bara två olika sorts människor. Den första typen är morgonpigga bussiness män och kvinnor som har gått upp vid samma tid de senaste 20 åren, och är nu vana. Den andra gruppen, är då morgontrötta ungdomar som tvingats upp till jobbet eller möjligtvis plugget. Det är på dessa som ögonen bara faller ihop så fort man satt sig på första bästa plats. Det är åt dessa man skrattar lite lätt när man snabbt kan föreställa sig deras morgon. Och hur trötta de är. Här platsar jag in nu för tiden, som handen i handsken.

Förutom de otroligt tidiga mornarna har jag och nathalie det väldigt bra där ute på jobbet. Vi hade en jobbig tjej med oss igår men idag gick hon över till vaktmästeriet. Tur det, tänkte vi. Vi har det bra nu. Vi städar och vilar om vart annat och ändå tycker vår handledare att vi jobbar alldeles för snabbt. Hon säger att vi ska ta det lugnt och ta fler pauser. Ja och det tackar ju inte vi nej till precis. Imorgon är vi själva där på jobbet med två andra ungdomar som jobbat där tidigare, för all personal är på utflykt. Då äre party ska ni veta. Nej men det blir väl att vi lägger oss i en säng och somnar lite, det hade inte jag tackat nej till. Få betalt för att sova, HA. Det ni?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0