en hemlighet är till för att hållas

Har ni någonsin tänkt på hur falsk världen är? På hur allt du säger växer och sprids. Hur du får bekräftelse på det du gjort av någon på andra sidan jorden. Ungefär. Man tror alltid att det finns någon man kan lita på. Men det finns det inte, tyvärr. Det är alltid någon annan som får reda på det och det är alltid någon annan som för det vidare. I detta fallet stämmer det inte med uttrycket "så du behandlar andra, behandlar de också dig". Jag kan hålla hemlighet efter hemlighet, men ändå läcker det jag säger till den personen ut någonstans. Jag vet själv hur det är, jag är inte perfekt jag heller. Det kliar i fingrarna och man vill så gärna berätta det och det. Men vart är det man vill komma egentligen? Att förstöra för personen i fråga? Försöker man få över personen man säger det till på sin egen sida eller vad är det man vill??? Det kommer alltid vara ett mysterie för mig. 

Självklart har hemligheter läckt ut, men när det gäller allvarliga och seriösa grejer, är detta nog det värsta man kan göra. När det handlar om saker som påverkar till exempel vänskap och annat, kan jag verkligen inte fatta varför man inte bara kan hålla tyst? Då handlar det enbart om att förstöra, och det är inte okej. Även om det inte är stora grejer, handlar det om förtroende. Man vet precis vilka man kan prata med och inte. Det är sjukt att vissa verkligen inte kan hålla sig och de borde verkligen få en rejäl läxa. Någon gång borde man berätta något riktigt taskigt bara för att personen i fråga ska fatta. Fast okej, då kanske de ger igen på det och så är en jobbig karusell startad. Hur som helst tycker jag man själv kan fatta när det inte är okej att säga saker som andra sagt. Att man inte ska säga saker som man lovat att inte säga, om ni fattar heh. Detta är nog ett av ungdomars största problem. Och det är sorgligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0