ser inte problemet

Har tänkt på en sak. Varför förknippas ofta pedanteri med något negativt? Exakt på vilket sätt är detta egentligen tragiskt? Bara undrar liksom. Är det inte bra att vara skötsam och tycka om att städa? Då är det ju i alla fall rent och fint. Självklart finns det en gräns. Pedanteri kan också vara en sjukdom, och det är ju klart inte så bra. Men innan det nått så långt. Som för mig! Jag är inte pedant direkt. Men jag mår inte hundra om det inte är ordning och reda runt mig och så vidare.

Mina vänner tycker oftast detta är konstigt. När vi pratar om det, nämner de det som om det är något dumt och negativt. Vafan, på vilket sätt liksom??? Det är alltid jag som har städat på rummet. Och aldrig ni. Haaaa, bitches!! Nej okej, kanske inte så.... Men jag tycker att det är skitsmart att vara ordningsam. Har kommit på att jag blir lycklig av att ha ordning och reda på rummet. Det är asbra ju, iaf för mamma och alla andra. Och för mig själv så klart. Tänk när jag flyttar hemifrån. Wow, vem vill inte bo med mig då liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0