att åka buss

Jag älskar att åka buss, det är faktiskt något av det bästa jag vet. Helst ska man åka själv, för det är då det är så skönt. Då har man tid till att tänka och bara titta på alla människor som passerar. Jag åker buss två gånger om dagen och har gjort det i snart åtta år. Idag reflekterade jag särskilt över tre saker.

1. Innan jag kan sätta mig ner på en plats förrän jag flera gånger kontrollerat att det finns en fungernade stopp-knapp inom räckhåll. Jag tycker det ser så himla roligt ut när folk ivrigt halvspringer runt för att leta efter en fungerande knapp.

2. Jag kan verkligen inte låta bli att tycka så jävla synd om riktigt överviktiga människor. Inte för att de är överviktiga, utan för att de inte förstår bättre. Att de inte förstår hur farligt det är och hur mycket det påverkar deras liv och hälsa.

3. Hundar är ungefär som barn. De är mysiga, söta och man får följa deras utveckling och se dem växa. Man blir glad av att se dem och tycker om att pussla om dem. Jag ska nog hålla mig till hundar i framtiden och lämna barnen till någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0