saturdays poetry

Höjer upp volymen och lever med tonerna som trycks ut ur de välformade högtalarna. Ljuva fina ord, underbar poesi som är tydd i toner. Jag vet inte om jag borde skratta eller gråta så jag håller mig i skinnet och bara lever. Lever för nuet och struntar i vad som passerar. Fast egentligen inte. Jag sätter en mössa på huvudet för att dölja mitt flera dagars skitiga hår, likaså sprutar jag ivrigt parfym över hela kroppen för att dölja mitt illaluktande. Målar gammalt nagellack på naglarna för att dölja mina slitna skadade naglar. De är fula, precis som jag idag. Jag klistrar på ett leende på läpparna för att dölja det som egentligen vill visa sig, det vi obehagar. Fast egentligen inte. Höjer volymen på högtalarna ytterligare lite till och glömmer bort allt som har med tid att göra. Just idag lever jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0